PROGRAM ŠKOLY
Základním dokumentem je Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Školní program je zaměřen na posilování zdraví,
zdravotně orientované odolnosti a zdatnosti. Výchovně vzdělávací práci s
dětmi plánují pedagogické pracovnice do jednotlivých tematických částí, jejichž
celek tvoří třídní vzdělávací program (TVP). Každý TVP vychází z jednotlivých
témat školního vzdělávacího programu „Hrou a pohybem ke zdraví“. TVP se
nadále během školního roku dle potřeby operativně doplňuje.
Organizace dne v mateřské škole
(viz také školní řád)
6:30 - 9:00 | - | Scházení dětí, hry, spontánní i řízené činnosti dětí, nabídka individuálních a
skupinových zájmových činností Řízená aktivita - ranní cvičení |
9:00 | - | Hygiena, svačina |
Dopolední řízená, didakticky zacílená integrovaná činnost | ||
10:00 - 12:00 | - | Pobyt venku |
12:00 | - | Hygiena, oběd |
12:30 - 14:00 | - | Příprava na odpočinek, odpočinek (spánek) dětí, klidový program |
14:20 | - | Hygiena, odpolední svačina |
14:30 - 16:00 | - | Odpolední spontánní a hrové činnosti, individuální a skupinové činnosti, rozcházení dětí |
- Časové údaje jsou orientační, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí jejich potřebám a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly, dostatečný pobyt venku, pitný režim a potřeba odpočinku.
- Od příchodu dětí do MŠ probíhají individuální i skupinové činnosti dětí, podle zájmu. Pokud děti projeví potřebu samostatné práce, nebo pobytu v klidovém prostředí mimo společné akce, je jim to umožněno. Dětem v období adaptace je umožněn individuální režim.
- Pobyt venku je přizpůsoben podle počasí přibližně 2 hodiny. V zimě je pobyt omezen při nepřízni počasí (vítr, mlha, znečištěné ovzduší, nebo teploty pod – 10°C.) V letních měsících se aktivity přesouvají ven s využitím zahrady.
- Po obědě je vymezena doba na odpočinek (spánek). Děti nejsou do spánku nuceny, jsou respektovány jejich biologické potřeby. Mohou jen odpočívat. Odpočinek je součástí režimu dne.
- Stanovený základní režim může být upraven v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu, pořádání výletů, exkurzí, návštěv kulturních zařízení, besídek, dětských dnů a podobných akcí. Rámcový režim dne je postaven na stabilním časovém rozpětí jídel v tříhodinovém intervalu. Mezidobí, lze upravit podle individuálních potřeb a zájmů dětí.